środa, 9 stycznia 2013

Małe odznaczenie: Oddział Powiatowy Ortelsburg 1920 rok.

A oto mój nowy zakup z którego jestem bardzo zadowolony: dwa rzadkie odznaczenia Oddziału Powiatowego Ortelsburg (KREISSTELLE ORTELSBURG) z okresu plebiscytu na Warmii i Mazurach. Obydwie prezentowane pamiątki mają starą oryginalną wstążke co się rzadko spotyka w tego rodzaju odznaczeniach. Prezentowany krzyż jest bardzo małych rozmiarów. Ostdeutscher Heimatdienst 11.7.20. (Wschodnioniemiecka Służba Ojczyżniana 11.07.1920rok).

4 komentarze:

  1. Mam w zasadzie dwa małe pytania. Co to za byt jakim jest wspomniany przez Pana "Urząd Rejonowy Szczytno" oraz który z przytoczonych tu podmiotów przyznawał i za co to odznaczenie ? Z góry dziękuję za odpowiedź.

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam i dziękuje za fachowe spostrzeżenie. Faktycznie jest zły opis. Nie medale tylko odznaczenia Starostwa Powiatowego Szczytno, tak podpowiedział mi zaprzyjazniony kolekcjoner. Tak przetłumaczył mi Google tłumacz!!. Zaraz zmienie i jeszcze raz dziękuje za pomoc w opisach!.

    OdpowiedzUsuń
  3. Problem w tym, że odznaczenie tu opublikowane ze Starostwem Powiatowym (Landratsamt, Kreishaus) nie ma nic wspólnego. Kreisstelle w połączeniu z Wschodnioniemiecką Służbą Ojczyźnianą należałoby w tym przypadku przetłumaczyć jako jego oddział, "filię", czyli lokalną komórkę: Wschodnioniemiecka Służba Ojczyźniana-Oddział Powiatowy Ortelsburg.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuje!!. Zmieniłem opis na Oddział Powiatowy Ortelsburg. Prosze potwierdzić czy ten opis jest poprawny. Pozdrawiam!!.

    OdpowiedzUsuń